مستند

به صفحه تماشای  فیلم‌های مستند رسانه‌سبز خوش آمدید.

پرورش ماهی در قفس

این فیلم مستند، مراحل مختلف پرورش ماهی در قفس‌هایی که بر روی دریا نصب شده‌اند را نشان می‌دهد. مراحلی مثل (ساخت قفس، ترمیم تور، غواصی، تغذیه، برداشت ماهی و ...). محل ساخت این فیلم، سواحل خلیج فارس، استان هرمزگان، شهرستان گُرزه است. 

بیابان‌زدایی

در این فیلم مستند، به شهرستان‌های سبزوار و گناباد سفر می‌کنیم و شاهد تلاش کارشناسان منابع طبیعی برای تولید و جمع آوری بذر و همچنین اجرای پروژه‌هایی همچون نهال‌کاری و بذرکاری به منظور جلوگیری از بیابان‌زایی و حرکت شن‌های روان هستیم. 

پخش سیلاب (جمعاب چناران)

در این مستند گزارشی، ضمن دیداری از پروژه پخش سیلابِ جمعاب (در10 کیلومتری چنارانِ خراسان رضوی) در باره مزایای جمع آوری آبهای سطحی و ذخیره نزولات آسمانی در سفره های آب زیرزمینی بیشتر خواهیم دانست. 

مستند «شهدِ خاطره»

در این فیلم مستند که در سال 1385 تولید شده است، شاهد تلاش زنبورداران منطقه سرولایت نیشابور برای کوچ زنبور و به دست آوردن عسل هستیم. این فیلم در جشنواره رسانه های ترویجی (شهید آوینی) وزارت جهاد کشاورزی، صاحب رتبه شده است. 

جنگل پسته خواجه

در این فیلم مستند، با بخشی از فعالیت های اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی در زمینه احیاء و حفاظت از جنگل پسته خواجه (جایی در میان دو شهرستان سرخس و کلات نادری) و همچنین بهره برداری از آن، آشنا می شویم. 

راهیان سفر عشق

در اولین سالگرد ارتحال امام خمینی، گروهی از جهادگران استان خراسان، به قصد زیارت مرقد مرادشان، با پای پیاده، از مشهدِ امام رضا (ع) راهیِ تهران شدند. این کاروان که «راهیان سفر عشق» نامیده شده بود، بعد از 33 روز به مقصد رسید. مستند راهیان سفر عشق بخش های کوچکی از این سفر را به تصویر کشیده است.

جای پای پدر

یکی از اولین مستندهای ساخته شده با موضوع سفر فرزندان شهدا به مناطق جنگی که بعدها به راهیان نور معروف شد. 

فرستادگان رضا - آستان قدس 

این فیلم مستند به مناسبت برگزاری اولین یادواره شهدای آستان قدس رضوی در ششم آبان 1395 تولید شده است.

از رهایی تا دیدار (بازگشت آزادگان)

این فیلم مستند در سال 1369 و در اوج بازگشت آزادگان سرافراز به میهن توسط جهاد سازندگی خراسان رضوی تولید شد. 

هرمزگان دیار تشنه 

این فیلم مستند، سفری دارد به تمامی نقاط استان هرمزگان و تلاش پایان ناپذیر مردم آن خطه برای به دست آوردن آب و وضعیت اسفبار تأمین آب شربِ در آن دیار را به تصویر می کشد. این فیلم در سال 1379 تهیه شده و اوضاع آن زمان را روایت کرده. اکنون سؤال این است که در این دوران، مردم چگونه آب مصرفی خود را به دست می آورند؟ آیا باز گروهی هست که بدانجا سفر کند و به این سؤال ما پاسخ دهد؟ 

مانور حریق در قطار شهری مشهد 

در این مستند، به صورت لحظه به لحظه، شاهد برگزاری مانور حریق در قطار شهری مشهد هستیم. این مستند به سفارش قطار شهری مشهد و توسط شرکت رسانه سبز تولید شده است. در این فیلم، که از مدتها قبل برنامه ریزی و تدارک شده بود، گروهی از همکاران ما با هشت دوربین، کار ثبت این رویداد مهم را بر عهده داشتند.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی 

در این كلیپ ، كه توسط شركت تلاش سبز تولید شده است، سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی معرفی شده و عملكرد آن در سال ۱۳۹۳ بررسی می شود.


با فشردن لینک زیر، به کانال «رسانه‌سبز» در سایت آپارات هدایت می‌شوید.

Top